søndag 29. januar 2012

Vinterens første skitur

Alt klart for skitur. Foto: Henning Bergersen.
I dag fikk jeg endelig rotet meg ut på vinterens første skitur. Været var upåklagelig med solskinn, pudderføre og seks minusgrader. Her i Lien har vi skauen rett utenfor stuedøra, så det er bare å ta på seg skiene og komme seg avgårde. Løyper må man imidlertid tråkke sjøl. Følger man skogsbilveien opp gjennom det øvre beitet vårt, kommer man opp på et skogsplatå, som i den ene retningen fortsetter mot Vassfaret og Valdres. Går man i den andre retningen kommer man etterhvert til Søråsen og Golsfjellet. Men det ble ingen langtur i dag. Jeg nøyde meg med en kortere tur i skogene omkring gården. Her følger noen stemningsbilder.

Oppe i skogbrynet har man god utsikt ned på garden, med husmannsplassen
Slåtto i forgrunnen. Foto: Henning Bergersen.
















Turen gikk forbi vedlageret vårt og videre innover.
Foto: Henning Bergersen.

Sjøltråkka løyper. Foto: Henning Bergersen.

Ingen kommentar. Foto: Henning Bergersen.

Flott utsikt utover Hallingdal. Foto: Henning Bergersen.

Snøtunge trær og vinterstemning.
Foto: Henning Bergersen.

Et vintereventyr. Foto: Henning Bergersen.

Etter et par timers tur var jeg tilbake på gården. Foto: Henning Bergersen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar